Αντιλαμβάνονται τα παιδιά σας ότι είστε περήφανοι γι αυτά;

Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων υποστηρίζει ότι είναι υπερήφανη για τα παιδιά τους, αλλά τα παιδιά τους μπορεί να μην πάρουν το μήνυμα.

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα στην οποία μελέτησαν τις σχέσεις μεταξύ γονέων και τα παιδιών ηλικίας μεταξύ 8 έως 14 ετών, 82% των γονέων είπε στους ερευνητές ότι είναι υπερήφανοι για τα παιδιά τους, αλλά μόνο το 69% των παιδιών λέει ότι είναι υπερήφανα για τους γονείς τους. Μόλις το 58% των παιδιών στο ηλικιακό εύρος 12 έως 14 υποστηρίζει ότι οι γονείς  τους είναι υπερήφανοι για αυτά.Δεν είναι τεράστιες οι αποκλίσεις, αλλά παρ 'όλα αυτά είναι αποκλίσεις. Τί δείχνει αυτό;

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, είναι φυσικό να προκύπτουν περισσότερες περιοχές σύγκρουσης. Αλλά οι γονείς που συνεχίζουν να μεταφέρουν στα παιδιά τους τα πράγματα που τους κάνουν να είναι υπερήφανοι παρέχουν μια πιο σταθερή βάση πάνω στην οποία να συνεχίζουν να προωθούν τη σχέση τους.

Η ισχυρή σχέση με τους γονείς συνδέεται με την καλύτερη ανθεκτικότητα στα παιδιά και η υψηλότερη ανθεκτικότητα συνήθως προβλέπει καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις, χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης και άγχους καθώς και αύξηση των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

Δεν θα πρέπει να υποθέτουμε πως τα παιδιά μας ξέρουν ότι είμαστε υπερήφανοι για αυτά, ειδικά όταν μπαίνουμε στις ηλικίες με τα υψηλότερα ποσοστά συγκρούσεων.

Είναι πολύ σημαντικό να εκφράζουμε υπερηφάνεια όταν τα παιδιά μας χρησιμοποιούν καλά λόγια, ωθούν τον εαυτό τους να δοκιμάσουν κάτι νέο και κατά τη διάρκεια άλλων στιγμών που δεν οδηγούν αναγκαστικά σε ένα τρόπαιο.

Έχουν χυθεί τόνοι από μελάνι για την ανάλυση του γονεϊκού επαίνου: Πόσο αρκετός είναι; Πότε είναι πάρα πολύ; Ποιός είναι ο σωστός τρόπος για να τον προσφέρουμε; Ποιός είναι ο τρόπος που μας φορτώνει με τον τίτλο του τεμπέλη που απαιτεί επίδομα στη δεκαετία των '30 του;

Οι περισσότεροι ειδικοί τονίζουν την ανάγκη για έπαινο προσανατολισμένο στη διαδικασία, παρά το αποτέλεσμα προσανατολισμένο στον έπαινο. Να επισημαίνετε την προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά σας, παρά τα αποτελέσματα. Όταν επαινούμε τα παιδιά για τη σκληρή δουλειά, θέλουν να διατηρούν τη συμμετοχή στις εμπειρίες, καθώς βλέπουν ότι η διαδικασία, όχι μόνο το αποτέλεσμα, αξίζει.

Όταν επαινούμε τα πράγματα που δεν είναι δύσκολα και δεν απαιτούν πολλή προσπάθεια, όλα γίνονται λευκός θόρυβος. Δεν χρειάζεται για παράδειγμα να πούμε «Ωραία κλωτσιά! Αυτό πρέπει να κάνεις στο γήπεδο ποδοσφαίρου».

Το καλύτερο είναι να αποθηκεύουμε τους επαίνους, για τις στιγμές που πραγματικά θα μας κάνουν υπερήφανους. Και στη συνέχεια να τους δίνουμε απλόχερα.